Ben jij administratief sterk en heb je een passie voor inkoop en ingrediënten? Dan is deze functie iets voor jou! Als Purchase Assistant Ingredients bied je volledige administratieve ondersteuning aan de Purchasing Manager Ingredients en de inkopers.
jouw taken
Input en onderhoud van data in SAP
- Creëren, beheren en onderhouden van ingrediënten info records, source lists, prijscondities en contracten voor alle productievestigingen.
- Controleren van de Material Master na het aanmaken van een nieuw ingrediënt en doorvoeren van wijzigingen.
- Aanmaken en onderhouden van leveranciersdata in het systeem.
- Voorbereiden van de jaarlijkse vendor rating bestanden voor QA.
- Opvragen en verwerken van gegevens in Excel voor verschillende analyses.
- Extraheren van open contract lijsten en dit afstemmen met de buyers.
- Beheren van geblokkeerde facturen en aanvragen van creditnota's indien nodig.
Opstart en opvolging van nieuwe of gewijzigde ingrediënten
- Aanmaken en beheren van officiële aanvragen via SAP-CRM en informeren van betrokken partijen.
- Deelnemen aan follow-up meetings met verschillende afdelingen om lopende problemen te bespreken.
- Administratieve opvolging van de set-up/wijziging van een ingrediënt (contact met leveranciers, opvolging van risicobeoordelingen, ...)
- Opvragen en opvolgen van langetermijnleveranciersverklaringen.
Eerste aanspreekpunt voor productievestigingen
- Oplossen van problemen met bestellingen, orderbevestigingen en leveringen. Indien nodig laat je nieuwe facturen opstellen voor late leveringen.
- Opzetten van transfers tussen verschillende productievestigingen.
- Ondersteunen bij vragen over minimum bestelhoeveelheden en logistieke uitdagingen.
Algemene administratieve ondersteuning
- Beheer van de Procurement Ingredients Hub en uploaden van documenten naar SharePoint en SAP.
- Controleren en corrigeren van leverancierscontractbevestigingen.
- Up-to-date houden van het inkoophandboek op SharePoint.
- Gegevens extraheren uit SAP, PowerBI en BW en relevante rapportages maken in Excel zoals pivot tabellen.
jouw profiel
- Je hebt een bachelor diploma en een eerste relevante werkervaring (2-3 jaar ervaring in een soortgelijke functie).
- Je werkt autonoom, neemt initiatief en zorgt ervoor dat taken worden afgerond.
- Je bent nauwkeurig, gestructureerd, maar ook stressbestendig, pragmatisch en proactief.
- Je bent een teamspeler en een sterke communicator.
- Je hebt een goede kennis van SAP (-CRM), SharePoint en Excel.
- Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels. Frans is een pluspunt.
aanbod
- Een uitdagende functie binnen een dynamische en sterk groeiende organisatie.
- Een collegiale werkomgeving waarin persoonlijke ontwikkeling wordt gestimuleerd.
- Een marktconform salarispakket met extralegale voordelen (maaltijdcheques, ecocheques, hospitalisatieverzekering, groepsverzekering, privéongevallenverzekering, gewaarborgd inkomen, Flex Income Plan)
- De kans om een belangrijke rol te spelen binnen een internationale en innovatieve werkomgeving.
Klaar om deze uitdaging aan te gaan? Solliciteer nu!
Solliciteren