Taakomschrijving
Als logistiek aankoper ben je verantwoordelijk voor onderstaande pakket.
- Je bent de link tussen ons bedrijf en de internationale leveranciers van onze verschillende distributiemerken
- Je bouwt duurzame relaties uit en bent hun aanspreekpunt voor de dagelijks werking
- Beheer van de belangrijkste activa: de voorraad
- Plaatsen van bestellingen bij onze vaste handelsgoederen leveranciers
- Beheer van transport voor inkomende zendingen
- Beperken van leveringsrisico's zodat voorraad ten aller tijde op peil blijft (bewaking van afgesproken leveringstermijnen)
- Forecast (in overleg met de zaakvoerder speel je in op de veranderingen in forecast & sales en stem je daar ook de aankoop en voorraad op af) Optimalisatie 'aankoop' zodat de processen vlotter verlopen -Artikel- & masterdata creatie (intern als op externe platformen)
- Prijsbeheer van de leveranciers
- Procesverbetering (verkoopproducten & magazijnverpakkingen)
- Foutenbehandeling van leveranciers (cfr. factuur-matching)
- Foutenbehandeling en prijsbewust analyseren
- Offertes inhoudelijk en prijsbewust analyseren Bewaking kwaliteitsclaims (opvolging tot aan de oplossing)
- Je zit in het hart van de organisatie waar je nauw samenwerkt met alle afdelingen (facturatie en magazijn in het bijzonder alsook met marketing en binnendienst sales)
- Je rapporteert rechtstreeks aan de operations manager of zaakvoerder
Profielomschrijving
Als aankoper beschik je over de onderstaande kwaliteiten:
- Je hebt ervaring in een aankoper functie of gelijkwaardig in opleiding
- Je kan vlot werken met Excel. Ervaring met Navison, SAP is een mooi plus
- Je kan vlot mondeling en schriftelijk communiceren in het NL en ENG.
- FR ben je niet bang om deze mee te gebruiken voor 20%
- Je bent een natuurtalent in relatiebeheer en gaat gericht op je doel af
- Je kan autonoom werken, hebt organisatorisch inzicht en kan doelgericht te werk gaan
- Je bent flexibel en beschikt over goede communicatieve vaardigheden
- Je bent sterk in verantwoordelijkheid nemen, resultaatgerichtheid & zelfstandigheid
Wat bieden we?
Onze klant voorziet het onderstaande loonpakket:
- Onmiddellijk vast contract
- Fulltime (38u/week) + 12 ADV en 20 wettelijke vakantie dagen
- Uurrooster: Glijdende uren rond MA - DO 8u30 - 17u00 Op VRIJ stop je iets vroeger om 15u00
- Maaltijdcheques €8/dag -Netto onkosten - thuiswerk
- Mogelijkheid om na 3 maanden, 2 dagen thuis werk/week
- Groepsbonus -Groepsverzekering -Fietsleasing -GSM + abonnement en Laptop
Het bedrijf
Onze klant is actief in het leveren van babyartikelen naar apotheken en babyspeciaalzaken.
Solliciteren