Het Limburgse provinciebestuur wil een onmisbare en impactvolle schakel zijn tussen het lokale en het regionale niveau. Het wil het verschil maken op die domeinen waarvoor het Vlaamse niveau te veraf staat, en het gemeentelijke niveau de schaal mist.
De Directie HRM zet in op een eigentijds HR-beleid om de medewerkers van de verschillende directies, de provinciale domeinen en scholen zo goed mogelijk te ondersteunen tijdens hun loopbaan bij het provinciebestuur. De afdelingen Loopbaanbegeleiding, Personeelsdienst en Werving en Selectie werken hiervoor nauw samen, met de ondersteuning van de Administratieve Cel.
Om de Directie HRM te versterken zijn we op zoek naar een deskundige Werving en Selectie.
Functieomschrijving
Onder leiding van de verantwoordelijke en in samenwerking met het team, zet je het wervings- en selectiebeleid van het provinciebestuur om in de praktijk. Je krijgt selectieprocedures toegewezen waarvoor jij de procedure volledig coördineert.
Je organiseert de selectieproeven op een professionele, klantvriendelijke en efficiënte wijze en houdt rekening met de vastgelegde timings.
Je zorgt voor de volledige administratieve afhandeling van de selectieprocedures. Dit houdt o.a. in dat je tussentijds communiceert naar kandidaten, dossiers voor de deputatie opmaakt en opvolgt en je juryverslagen van de mondelinge proeven opmaakt.
Je ondersteunt met de bekendmaking van ‘jouw’ vacatures d.w.z. dat je vacatureteksten schrijft en je deze ook op verschillende platformen kan plaatsen.
Je werkt mee aan de interne communicatie van de dienst Werving en Selectie alsook aan de employer branding van de provincie Limburg tijdens beurzen, Open Bedrijvendag ...
Profiel
~ Je beschikt over een bachelordiploma.
Schoolverlater: je hebt je diploma behaald op het moment van indiensttreding.
Buitenlands diploma: vraag je attest van gelijkwaardigheid aan via naric.vlaanderen.be.
Je voldoet aan het vereiste taalniveau opgelegd door Vlaamse overheid.
Troeven voor deze functie zijn:
ervaring hebben in het voeren van selectieprocedures binnen een overheidscontext
ervaring hebben in het voeren van selectiegesprekken
de nieuwe inzichten opvolgen op vlak van HR, specifiek voor werving en selectie, maar ook het ruimere vakgebied van HR algemeen
courante officetoepassingen en softwaretools van HRM beheersen.
Je hebt een gedrag dat in overeenstemming is met de eisen van de beoogde betrekking.
Je geniet de burgerlijke en politieke rechten.
Jouw talent is belangrijker dan je geslacht, gender, afkomst, leeftijd, geaardheid,nationaliteit of fysieke beperking.
Aanbod Groepsverzekering Maaltijdcheques Individuele hospitalisatieverzekering Tussenkomst openbaar vervoer Fietsvergoeding
Voltijdse contractuele aanstelling met een contract van onbepaalde duur
Brutomaandloon: minimum 3.059,65 en maximum 5.155,42 euro
Interessante verlofregeling (35 dagen en vakantie tussen Kerstmis en Nieuwjaar)
Flexibele werktijden tussen 7 uur en 19 uur met mogelijkheden tot thuiswerk
Mogelijkheden om jezelf te ontplooien
Extralegale voordelen: fietsvergoeding, maaltijdcheques van 8 euro, gratis hospitalisatieverzekering (voordelig aansluitingstarief voor gezinsleden), aanvullende pensioenregeling en een Bokrijkabonnement voor jou en je gezinsleden.
Verloop van de procedure
De selectieprocedure bestaat uit:
een schriftelijke proef op maandag 12 of donderdag 15 mei 2025 van 18.00 u. tot 21.00 u. in de PXL
een mondelinge proef.
De kandidaten moeten 50 % behalen op de schriftelijke proef en 50 % op de mondelinge proef. Verder moet de kandidaat in totaliteit 60 % verwerven om geschikt te worden bevonden voor de functie.
Wervingsreserve
Voor deze functie leggen we een wervingsreserve aan met een lijst van geslaagden (in rangschikking) voor een periode van 2 jaar. De wervingsreserve kan verlengd worden met periodes van één jaar, voor zover de maximale geldigheidsduur de termijn van vier jaar niet overschrijdt.