Ben jij echt een krak in cijfers? Heb jij zin om een bloeiend lokaal bestuur naar een dynamisch financieel beleid te brengen? Team Financiën zal je dan met open armen ontvangen. Dagelijks zorgen zij voor het goede financiële beheer van het lokaal bestuur en het Sociaal Huis. Als deskundige financiën rekenen wij op jou om nieuwe en boeiende ideeën uit te werken voor lokaal bestuur Heusden-Zolder. Jij zal interne klanten bijstaan met al hun financiële vragen. Daarnaast heb jij een kritische blik over onze huidige werking en kan je verbeteringen uitwerken. Jij krijgt inspraak in onze procedures en je bent ook verantwoordelijk voor de correcte opvolging ervan. Functieomschrijving
Je volgt samen met het team de dagelijkse boekhoudkundige verrichtingen mee op, verzorgt de noodzakelijke controles en je rapporteert hierover.
Je bent een schakel in de opmaak van de jaarrekening, het meerjarenplan en andere beleids- en beheer rapporten.
Je bent het aanspreekpunt binnen en buiten je team voor o.a. problemen en vragen omtrent financiële toepassingen, financiële processen, …
Je bent verantwoordelijk voor het debiteurenbeheer en werkt hier ook actief in mee. Van het opstellen van een factuur tot en met alle acties die leiden tot de inning.
Je ondersteunt in alle handelingen die nodig zijn in het kader van de gemeentelijke belastingen.
Profiel
Een sterke zin voor verantwoordelijkheid . Je krijgt de kans om echt impact te maken op het financiële beleid. Daarom verwachten we genoeg objectiviteit en discretie, ook in lastige of onzekere situaties. Als deskundige sta je in voor de controle van de boekhouding.
Een goede coördinatie met je collega’s en de verschillende diensten. Jij stemt af met verschillende stakeholders en je adviseert hen over financiële beslissingen en de consequenties. Je bent een interne dienstverlener en je zorgt voor voldoende nazorg binnen de organisatie.
Goesting om zelf aan de slag te gaan met overheidsfinanciën. Knelpunten breng je in kaart en je formuleert uit eigen beweging verbeteringen. Je moet ownership nemen van bepaalde thema’s en zo op een gestructureerde manier analyses en voorstellen uitwerken.
Voorwaarden
Je beschikt over een bachelor of masterdiploma in boekhouden, rechtspraktijk, handelswetenschappen, accountancy en fiscaliteit, algemene economie. Of je beschikt over een bachelor of masterdiploma met een relevante studierichting, welke aansluit bij de financiële sector.
OF
Je beschikt over een bachelordiploma met minstens 2 jaar werkervaring in de financiële sector.
Brutomaandloon tussen € 2999.68 – 5054.37 (B1-B3, voltijds brutomaandloon)
Je relevante beroepservaring in de privésector of als zelfstandige komt maximaal in aanmerking.
Jouw loonpakket wordt aangevuld met de volgende voordelen:
Eindejaarstoelage en vakantiegeld
Tweede pensioenpijler
Maaltijdcheques van €7,5 per gewerkte dag
Ecocheques
Een tijdsonafhankelijk uurrooster
Hybride werken met extra vergoeding
Fietsvergoeding, ook voor e-bikes en pedelecs
Terugbetaling van het openbaar vervoer
Ruimte om jezelf te ontwikkelen door tal van opleidingen
GSD-V Pluspas
Minimum 30 verlofdagen per jaar
Daarnaast ben je een maatschappelijke meerwaarde in een groeiende en boeiende gemeente. Selectieprocedure
E-assessments (PPA en AIT = gedragsprofiel en redeneertest), deze zijn niet eliminerend en dienen ter ondersteuning van de procedure.
Inhoudelijke casus – op 14/05/2025 , voor het selectiegesprek. Tijdens het selectiegesprek wordt hier dieper op ingegaan. Kandidaten worden beoordeeld met een score op 50. Vanaf 25/50 zijn de kandidaten geslaagd
Het selectiegesprek – op 14/05/2025 . Kandidaten worden beoordeeld met een score op 50. Vanaf 25/50 zijn de kandidaten geslaagd.
Terugkoppeling van de resultaten zal gebeuren op 30/05/2025. De kandidaten moeten een eindscore van 50/100 behalen om te slagen. Wij werven aan op basis van competenties en talenten, ongeacht leeftijd, gender, origine of handicap. Twijfel jij nog aan je kansen? Dan moedigen we jou toch aan om je kandidaat te stellen.