Job 5 van 5


Report this listing

Solliciteren



Brand Manager


BRAND MANAGER Products & Brands Group l đź“ŤMechelen/Malines


Wie zijn wij?

Products & Brands Group is onderdeel van de Heylen Group. Wij geloven dat ondernemerschap door authenticiteit en innovatie geen grenzen kent. Op deze manier brengen we sterke merken en kwalitatieve producten naar de Benelux. We zijn dan ook "Crazy about Products and Brands, Serious about Business”.


Zo groeide Products & Brands Group uit tot Ă©Ă©n van de grootste FMCG bedrijven in de BeNeLux. We verzorgen de logistiek, marketing en sales van merken zoals Maille, Tabasco, Ponti, Lesieur, Kikkoman, Panzani, William Saurin, Daim, Elephant, Benecol, Pamesello, Cathedral City, Olympus, Mars Drinks, Kandoo, BedHead, Timotei, Badedas, Theramed & Mousline. We zijn ook een specialist in voedingsproducten voor industrie, met expertise in vooral de tomaten-, olie-, couscous- en pasta-categorie. We zijn actief als specialist in verkoop, marketing en distributie van zowel merken als producten, binnen de Benelux, dit voor retail, groothandelaars, foodservice bedrijven als voor de industrie.


Wat is je uitdaging?

We zijn commercieel verdeeld in 3 merken-clusters waar marketing en sales nauw samenwerken en zoveel mogelijk zelfsturend zijn. De clusters zijn samengevoegd op basis van gemeenschappelijke consumententrends.

Je bent verantwoordelijk voor jouw cluster van merken. Concreet zal jouw functie als volgt worden ingevuld:


  • Sterkere merken bouwen: Je analyseert de markt en bedenkt innovatieve, creatieve campagnes en promoties die impact maken. Je volgt de resultaten en kosten op de voet en stelt de strategie bij waar nodig, zodat jouw merken blijven groeien.
  • Brand activation: Je implementeert het volledige activatieplan voor jouw merken – van above-the-line (zoals TV en online advertenties), tot social media, influencer campagnes, en point-of-sale (POS) activiteiten zoals displays.
  • Winstgevendheid bewaken: Samen met je salescollega’s ben je verantwoordelijk voor de winstgevendheid van jouw merken. Je bent eigenaar van je brand P&L en volgt marketingbudgetten en financiĂ«n nauwkeurig op, en past aan waar nodig.
  • Internationale samenwerking: Je onderhoudt de contacten met jouw internationale collega’s die op je merken werken in andere Europese landen.
  • Inzichten en rapportage: Je vertaalt inzichten uit de markt naar bruikbare rapporten voor de merkeigenaren die wij vertegenwoordigen en biedt strategisch advies om hen verder te helpen. Je analyseert de markt om via innovaties en creatieve impactvolle campagnes en promoties jouw merken nog sterker te maken. Daarnaast volg je ook de resultaten en de kosten op en pas je de strategie aan indien nodig.
  • Je bent eindverantwoordelijke marketing voor de merken in jouw cluster, zowel qua activiteiten, budget management als P&L.
  • Je identificeert marketingopportuniteiten om een win-win voor shoppers, consumenten, horeca en retailers te creĂ«ren voor je eigen merken.
  • Je rapporteert aan de Brand Marketing Manager


Wat is het ideale profiel?


  • Opleiding en ervaring: Je hebt een bachelor- of masterdiploma en minstens 3-5 jaar relevante ervaring in marketing, bij voorkeur in een FMCG-omgeving.
  • Consumentgericht en creatief: Je bent hands-on, creatief en oplossingsgericht. Het centraal stellen van de consument is voor jou vanzelfsprekend.
  • Analytisch sterk: Je hebt een scherp analytisch vermogen en ervaring met het verwerken van verkoopsdata, zoals Nielsen, om inzichten te genereren die je direct kunt toepassen.
  • Van idee tot uitvoering: Je bedenkt niet alleen ideeĂ«n, maar werkt ze uit, presenteert ze overtuigend en zorgt voor een vlekkeloze implementatie.
  • Passie voor voeding en merken: Je hebt een grote interesse in de voedingssector en bent gepassioneerd over het bouwen van sterke merken.
  • Internationale mindset: Je vindt het leuk om te werken in een internationale context en weet makkelijk verbinding te maken met mensen uit verschillende culturen.
  • Taalvaardig: Je communiceert vloeiend in het Frans, Nederlands en Engels – een must in deze veelzijdige rol.
  • Autonoom: Je wil ownership, en je hebt de energie & doorzettingsvermogen om jouw stempel te drukken. IdeeĂ«n bedenken, uitwerken, presenteren en implementeren is helemaal jouw ding.
  • Positief, constructief, can-do mentality.


Wat bieden wij u?

  • Een dynamische en inspirerende omgeving met een passie voor voeding, merken in retail en Out-of-home.
  • Sterk mandaat en empowerment om strategische projecten te realiseren
  • Een ondernemend bedrijf waarin je dagelijks contact hebt met ervaren collega’s en externe partners in FMCG sales & marketing.
  • Een werkgever die je professionele en persoonlijke groei ondersteunt via regelmatige coaching, evaluatie en opleidingen.
  • Carrièremogelijkheden tussen de verschillende business units of functies van P&B
  • Een competitief salarispakket met extralegale voordelen
  • Een uitdagende job met veel autonomie en eigen verantwoordelijkheden.
  • Werken in een horizontale organisatie, met een open cultuur op alle niveaus.

____


Qui sommes-nous ?


Products & Brands Group fait partie de Heylen Group. Nous croyons que l’entrepreneuriat, porté par l’authenticité et l’innovation, ne connaît pas de frontières. Grâce à cette conviction, nous apportons des marques fortes et des produits de qualité en Belgique, aux Pays-Bas et au Luxembourg. Notre devise ? “Crazy about Products and Brands, Serious about Business.”

Au fil des années, nous sommes devenus l’un des plus grands acteurs FMCG du Benelux. Nous assurons la logistique, le marketing et les ventes de marques emblématiques telles que Maille, Tabasco, Ponti, Lesieur, Kikkoman, Panzani, William Saurin, Daim, Elephant, Benecol, Pamesello, Cathedral City, Olympus, Mars Drinks, Kandoo, BedHead, Timotei, Badedas, Theramed et Mousline.

En parallèle, nous sommes spécialisés dans les produits alimentaires pour l’industrie, en particulier dans les catégories tomate, huile, couscous et pâtes.

Notre expertise s’étend à la vente, au marketing et à la distribution de marques et de produits sur les marchés du retail, du foodservice, de la grande distribution et de l’industrie.


Quel sera votre défi ?


Notre structure commerciale repose sur trois clusters de marques, regroupées selon les tendances consommateurs. Le marketing et les ventes y travaillent en étroite collaboration, avec un haut niveau d’autonomie.

Vous serez responsable d’un cluster de marques et vos tâches comprendront :

  • Construire des marques fortes : Vous analysez le marchĂ© et dĂ©veloppez des campagnes innovantes et percutantes. Vous suivez les performances et ajustez la stratĂ©gie si nĂ©cessaire, pour assurer la croissance continue de vos marques.
  • Activation de marque : Vous gĂ©rez l’activation de A Ă  Z : campagnes TV, online, rĂ©seaux sociaux, influenceurs, mais aussi actions en point de vente comme les displays.
  • RentabilitĂ© : En collaboration avec l’équipe commerciale, vous ĂŞtes responsable de la rentabilitĂ© de vos marques. Vous gĂ©rez votre P&L, suivez les budgets marketing de près et ajustez si besoin.
  • Collaboration internationale : Vous ĂŞtes en contact rĂ©gulier avec vos collègues Ă  l’étranger qui travaillent sur les mĂŞmes marques.
  • Insights et reporting : Vous transformez les insights marchĂ© en rapports clairs pour les propriĂ©taires de marques que nous reprĂ©sentons et vous leur proposez des recommandations stratĂ©giques concrètes.
  • Vous ĂŞtes responsable marketing final pour les marques de votre cluster, tant au niveau des activitĂ©s que des budgets et du P&L.
  • Vous identifiez les opportunitĂ©s marketing pour crĂ©er des solutions gagnant-gagnant pour les consommateurs, les acheteurs, l’horeca et les dĂ©taillants.
  • Vous rapportez directement au Brand Marketing Manager.


Quel est le profil idéal ?


  • Formation et expĂ©rience : Vous avez un diplĂ´me de type bachelor ou master, avec au moins 3 Ă  5 ans d’expĂ©rience pertinente en marketing, de prĂ©fĂ©rence en FMCG.
  • CentrĂ© consommateur et crĂ©atif : Vous ĂŞtes pragmatique, crĂ©atif, orientĂ© solution et vous pensez toujours Ă  l’utilisateur final.
  • Analytique : Vous avez un esprit analytique affĂ»tĂ© et savez traduire les donnĂ©es (ex. Nielsen) en actions concrètes.
  • De l’idĂ©e Ă  l’exĂ©cution : Vous ne vous contentez pas de bonnes idĂ©es – vous les mettez en Ĺ“uvre avec impact.
  • Passion pour l’alimentaire et les marques : Vous aimez ce que vous faites et ça se voit.
  • Esprit international : Travailler dans un environnement multiculturel vous stimule.
  • Polyglotte : Vous vous exprimez couramment en français, nĂ©erlandais et anglais – indispensable pour ce rĂ´le.
  • Autonome : Vous aimez prendre les choses en main et laisser votre empreinte. Concevoir, dĂ©velopper, prĂ©senter et exĂ©cuter font partie de votre quotidien.
  • Vous avez une mentalitĂ© positive, constructive, orientĂ©e action.


Ce que nous vous offrons


  • Un environnement stimulant et inspirant, passionnĂ© par l’alimentation, les marques et le retail.
  • Un rĂ´le avec beaucoup d’autonomie, et un vrai pouvoir d’action.
  • Une entreprise entrepreneuriale, avec des collègues expĂ©rimentĂ©s et des partenaires reconnus en FMCG.
  • Un accompagnement personnalisĂ© via coaching, formations et feedback rĂ©gulier.
  • Des perspectives d’évolution dans diffĂ©rents business units ou fonctions chez P&B.
  • Un package salarial attractif avec avantages extra-lĂ©gaux.
  • Une culture d’entreprise ouverte et horizontale, oĂą la communication est fluide Ă  tous les niveaux.

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht