Je bent onze strategische en ondersteunende partner in elke fase van het verkoopproces en je richt je op het opbouwen van loyaliteit om klanten op lange termijn te behouden. Je bent dus de belangrijkste schakel tussen onze klanten en ons technische team. Je beheert actief een aantal klanten en vormt zo de spilfiguur voor alle vragen over onze diensten en biedt oplossingen. Klanttevredenheid, klantenbehoud en groei binnen jouw klantenportefeuille voor hebben voor jou geen geheimen? Dan ben jij onze nieuwe collega! Verantwoordelijkheden/taken Ontwikkelen en onderhouden van klantenrelaties; Introductietrainingen geven van het webportaal aan nieuwe klanten, kortom nieuwe klanten onboarden voor een vlot gebruik van de gegevens; Assisteren bij implementatie en optimalisatie van onze monitoringoplossing bij de klanten; Samenwerken met ons Operationsteam als brug tussen hen en de klant; Oog hebben voor uitbreidingspotentieel bij bestaande klanten; Fungeren als aanspreekpunt voor alle vragen van jouw klanten en oplossingen/antwoorden coördineren; Presentaties en rapporten voorbereiden en toelichten tijdens overlegmomenten (zowel via videocalls als face-to-face); Oor hebben voor klantensuggesties naar productverbeteringen toe; voorstellen evalueren en kanaliseren naar ons R&D- team; Bijhouden van alle administratie over de verkoopcyclus in onze CRM Freshsales; Rapporteren over klantentevredenheid en -status aan het management. Functie gerelateerde competenties De volgende competenties zijn op deze functie van toepassing: Eigenaarschap/verantwoordelijkheid; Communicatie (mondeling en schriftelijk); Probleemoplossend vermogen; Nauwkeurigheid; Stressbestendigheid. Functie-eisen/vaardigheden Opleiding: Bachelor in een commerciële of taalkundige richting; Ervaring: minimum 2 jaar in gelijkaardige rol; Goede mondelinge en schriftelijke communicatie in zowel Nederlands, Frans en Engels (Duits is een grote troef); Je bent integer, betrouwbaar en heel precies met data; Je hebt het vermogen om technische concepten te begrijpen en uit te leggen aan niet-technische gebruikers; Proactief probleemoplossend vermogen; Kennis in sustainability, energie, softwaresystemen, concept SaaS en Haas, is een pluspunt; Je bent in staat diverse projecten te beheren en actief op te volgen en begrijpt het belang van accuraatheid in het CRM-pakket.